مرت الايام بهدوء ما
يسبق العاصفه فقد اعتني رماح كثيرآ بحوريته واعتنت العائله ايضا بها ولكن تعليمات
الطبيبه لازالت قائمه ولكن ما كان يؤرق هذا الهدوء غيبوبه عثمان فقد حزن رماح
كثيرا واشتاق له كثيرا فقد كان دائم الذهاب له يوميا والجلوس بجانبه لبعض الوقت
والتحدث اليه عما يجول بخاطره وما يخطط له للانتقام من احمد المهدي
دلف الي شركته كالمعتاد ليتفاجاء بوجود محمد صديق عثمان ليدلف الاثنان الي مكتبه
رماح: اخبارك ايه؟
محمد: الحمد لله يا باشا
رماح : امممم '''''''
محمد: انا جيت لحضرتك عشان رجالتنا في سويسرا عرفوا ان احمد المهدي هيدخل مصر قريب بهويه مزوره وانه اتضح ان شغله مع المافيا هناك وكان واخد ابن عمك غطا ليه عشان لو اتمسك ميتصفاش ولا يجراله حاجه
لمعت اعين رماح بخبث: ومالو بسيطه ,,,,, عموما خليك متابعه كده واي جديد بلغني
اوماء محمد براسه موافقا: حاضر يا باشا تحت امرك
رماح: وانت خارج روح الحسابات ليك شيك هناك
خرج محمد سعيدا واخرج رماح هاتفه للاتصال بفارس
رماح: تعالي عاوزك ضروري
دقائق قليله ودلف فارس الي مكتب رماح الذي اغلق الباب بالمفتاح ودلف الاثنان الي الحجره السريه
فارس : ادام جبتنا هنا يبقي الموضوع مهم خير يا رماح في ايه؟
جلس رماح علي مكتبه قائلا: عرفت المهدي طلع بيشتغل مع مين؟
فارس:لا مع مين؟
رماح وقد ارتسمت ابتسامه جانبيه خبيثه علي ثغره: مع المافيا الروسي
ذهل فارس ولكنه ضحك بشده: ههههههههههههه انت عارف كده شغال مع مين؟
رماح بضحك: مع حبايبنا اللي بيتمنوا يخدمونا
فارس : وهتعمل ايه؟
رماح بثقه : هكلم ايجور طبعا
واخرج من درج مكتبه هاتف صغير لايليق البته برجل اعمل مثل رماح وقام بالاتصال بصديقه الوفي لياتيه صوته بعد دقائق
ايجور: رماح وحشتني حبيبي
رماح: وانت اكتر يا ايجو
ايجور : انت طالبني يبقا في حاجه طمني؟
رماح : هحكيلك وعارف انك هتساعدني,,,وقص لصديقه كل ماحدث
ايجور: بسيطه يا صديقي ساجعلك تنتقم منه كما تحب
رماح: كما توقعت منك فانت ونعم الصديق عمت مساءآ
وانهي المحادثه ليشرد قليلا للماضي,,,,,,,,,,,,,,,
( بعد وفاه والد رماح سافر للخارج لقضاء بعض الاعمال الهامه وعند عودته ذات ليله سمع انين خافت اقترب ليري ما هناك ليتفاجاء بشاب ملقي ارضا غارقا في دمائه هبط لمستواه ليري مدي اصابته ولكنه سمع همس من الشاب والذي كان يرجوه المساعده لم يتردد رماح فقام بأسناد الشاب الي سيارته واخذه معه الي منزله وقام بمداوته والاعتناء به لايام عديده دون الخوف من المسأله القانونيه او ما سبب محاوله قتله ليبدء الشاب في التعافي تدريجيا مع الوقت حتي تعافي تماما وقد عاهد نفسه ان يساعد رماح دائما ويسانده طوال الوقت
ايجور: انا متشكر جدااا لمساعدتك لي
رماح: هذا واجب ولا داعي للشكر مطلقا
ايجور: لا تقل هذا يا صديقي ةقد حان وقت التعارف
انا ايجور ابلغ من العمر الثامنه والعشرون اعمل مع اهم عناصر المافيا هنا وحول العالم
ذهل رماح لما سمع ولكنه تدارك نفسه سريعا فلاحظ ايجور ذلك فابتسم: لا تقلق يا صديقي فنحن لدينا قوانيننا الخاصه اهما رد الجميل وانت ساعدتني دون ان تعلم من انا ولا حاولت ان تعلم لذلك من الان وصاعدا ساكون حاميك وامانك
اطمئن رماح لكلام ايجور وقص له كل شئ وقتل والده وانه يصارع حاليا لبقاء اعماله قائمه ولا تنهار ولكنه لايستطيع
وضع ايجور يده علي كتف رماح مطنئنا اياه: لاتقلق من الان فصاعدا ستكون اعمالك تحت اشرافنا
تصافح الاثنان واصبحت جميع صفقات رماح تتم تحت اشراف ايجور وجماعته ومرت السنوات وساند الاثنان بعضهما البعض فاصبح رماح من اهم رجال المال والاعمال علي مستوي العالم واصبح ايجور رئيس المافيا الروسيه والدراع الايمن لرئيس المافيا الدوليه)
افاق من شروده علي يد فارس
رماح : كده المهدي مش هيعيش تاني يلا بينا
رحل الاثنان كلا منهما عائدا الي حوريته
دلف الي قصره ليجد والدته ووالده سديم جالستان تتحدثان القي السلام
رماح: مساء الخير
الام والحماه: مساء الفل
رماح: اومال سهيله فين؟
والدته:فوق مع ديما اطلعلهم
صعد رماح سريعا ليري حوريته فقد اشتاق لرؤيه عينيها بشده واستنشاق رحيق شفتيها وتنفس انفاسها
دلف للداخل ليستمتع برؤيه ضحكتها تزين وجهها
رماح: مساء الجمال ,,,ووضع قبله علي وجنتها
ابتسمت ديما بسعاده وخجلت بشده
فغمزت سهيله ديما مشاكسه: ايوه يا عم الله يسهلو يا ديما ,,,,,,,اوعدنا يارب بحب زي ده وانا اوعدك اني احاف,,,,,,,,ابتلعت باقي كلمتها وهي تبتسم ضحكه صفراء بلهاء وهي تنظر الي اخيها رماح وهو يحملها من ياقه قميصها : ايه يا آبيه ده انا بهزر اهدي كده وخليك كول
كتم رماح ضحكته واصطنع الغضب وهو يجرجرها للخارج: بقا عاوزه تحبي يا هانم والله عال وايه كمان ما بالمره تقوليلي عاوزه اجوز
سهيله ببلاهه: طب ما طبيعي هجوز اومال هتكاثر ذاتيا واستدارت الي رماح متساله: تفتكر هينفع اتكاثر ذاتيا ولا صعب ؟
القاها خارج الغرفه قائلا: معرفش وحتي لو ينفع همنعه غوري وانتي متخلفه
وصفق الباب بوجهها لتندهش محدثه نفسها: ايه ده ده طردني بره وقفل الباب ,,,,,,, فدقت علي باب الغرفه بصوت عالي وهي تصيح: انت خرجتني ليه ؟ انتوا بتعملوا ايه جوا؟ افتح يا آبيه ,,,,, افتح
تفاجات بمن يحملها علي كتفه وهي تتدلي من فوق كتفه بجذعها الاعلي وينسدل شعرها بطوله للامام ليقوم بالقائها بجانب والدته علي الاريكه وهو يشير اليها بغضب: البت ديه لو طلعت فوق تاني ناحيه جناحي هرميها للكلاب اللي في الجنينه ماشي
واستدار صاعدآ للاعلي لتستدير الام الي سهيله: انتي عملتي ايه يا مصيبه؟
تحدثت سهيله ببرأه: معملتش حاجه هو وانا بكلم جرني من قفايا خرجني وقفل الباب وقفت اخبط عليهم واسالهم بيعملوا ايه خرج من سكات شالني علي كتفه ونزل رماني هنا جمبك وطلع معملتلوش حاجه
كتمت الامهات ضحكتهم وقالت والدتها: وانتي وافقه بتخبطي عليهم ليه وتسالي وانتي مالك ومالهم ؟
سهيله: وفيها ايه ما كان سبني جوه معاهم ايه ده '''وقامت بضم يديها امام صدرها حزينه
ضحكت الام: معلش هو راجع من بره تعبان وعاوز ينام سيبيه في حاله
لوت شفتيها بغضب كالاطفال:طيب
يجلس محتضنها بشده وتملك وهي واضعه رأسها علي صدره ليتنهد بشوق وحب: ياااااااه يا ديما انا مش مصدق اني احب واتجوز واكون مستني احلي هديه من حبيبتي ''''''ومسد علي بطنها برقه فضحكت بدلع
فاعتلت بسمه جانبيه خبيثه علي ثغره : هو لسه الحصار ده متفكش بقا
هزت راسها : تؤ تؤ لسه
تأفف بغيظ وهو يعض شفتيه السفلي: اوووووووووف بقا انا اللي كل العالم بيعملي الف حساب حته عيل زي ده بيربيني من قبل ما يتولد
ضحكت بشده : هههههههههه هذا الشبل يا حبيبي
ابتسم وهو ينظر داخل عينيها بعشق: بتضحكي ,انا ساكت بس بمزاجي عشان خايف عليكي ,,,,,,انتي عارفه انا ولا بيهمني تعليمات دكاتره ولا حتي البرص اللي جوه ده
قهقت بسعاده واحتضن وجهها بين يديه وطبع فبله رقيقه ولكنها عميقه علي شفتيها ثم ابتدع قائلا: ربنا يخليكي ليا يا قلبي وميحرمنيش منك ابدا يا ديما
دثرت نفسها بقوه داخل احضانه قائله: ويخليك ليا يا حبيبي
غمز لها بمكر: طب بقولك ايه ماتيجي اقولك كلمه سر
واغلقت الانوار بهدوء
&&&&&&&&&&&
استيقظت اريج من غفوتها ممسكه بطنها وهي تشعر بالم يكاد يفتك بها ودلفت الي المرحاض لتسقط مغشي عليها
دلف فارس باحثا عنها ولكن لم يجدها فدلف الي المرحاض ليفاجاء بها مغشي عليها فاسرع بحملها وخرج واضعا اياها علي التخت
وقام سريعا لاحضار زجاجه عطر وبداء في افاقتها لتفيق بعد بعض من الوقت
فارس بقلق: روجا ,,,مالك يا حبيبتي ؟
اريج: مش عارفه من الصبح بطني بتوجعني ومعدتي مش قابله اي اكل وقومت ادخل الحمام محستش بنفسي
احتضنها فارس بحنان: معلش يا حبيبتي انا هرتاح وهاخدك ونروح للدكتور نطمن عليكي
اوماءت براسها موافقه فطبع قبله علي وجنتها وقام دالفا للمرحاض وبداخله قلقا عليها
خرج بعد برهه من الوقت ليجدها قد غفت سريعا ليتنهد بالم وقلق ويحتضنها ويغفا بجانبها سريعا
ليفيق بعد فتره علي صوت هاتفه ليرد بنعاس: مين
المتصل: فارس بيه
فارس: ايوه ...مين؟
المتصل: انا الدكتور المشرف علي حاله كابتن عثمان
انتفض فارس سريعا معتدلا وهو يتسال بذعر: ماله عثمان انطق؟
الطبيب: اطمن يا فارس بيه انا حبيت ابلغكم ان كابتن عثمان فاق وكلمت رماح باشا ابلغه فونه مقفول
فرح فارس بشده : بجد والنبي؟
ابتسم الطبيب: اه والله
فارس بسعاده: طب انا جاي حالا
اغلق فارس الهاتف وخرج مسرعا لرؤيه صديقه واخيه الاكبر وفي غضون دقائق وصل وصعد سريعا ليدلف الي الغرفه لتدمع عيناه بدموع السعاده والفرحه لرؤيته جالسا ينظر له مبتسما بشوق ليندفع محتضنا ايه بسعاده
ربت عثمان علي ظهره بمحبه اخويه: وحشتني ياض يا فارس
فارس بسعاده: وانت كمان يا عثمان حمدلله علي سلامتك
عثمان: طمني اخباركم ايه؟ وايه الجديد معاكم
تنهد فارس واسند ظهره للخلف وقص لعثمان كل ما حدث
ذهل عثمان مما سمع وحزن بشده لما حدث لصديقه واخيه الاصغر رماح وصمت قليلا
عثمان متسال: تفتكر هيعمل معاه ايه؟
فارس مدعيآ عدم العلم: مش عارف هو ناوي علي ايه بس اكيد مش هيعديها طبعا
عثمان :اكيد طبعا,,,,,وانت طمني عليك يا وحش اوعي تكون فضحتنا ههههههههههه
فارس بتفاخر بطريقه مسرحيه: عيب عليك يا كابتن لا طبعا شرفتكم اكيييد هههههههههه
عثمان مبتسما: ولسه مفيش حاجه في السكه
ضحك فارس بشده : ايه يا عم انت ده انا لسه عريس من 3 اسابيع بس هههه
حزن عثمان لعلمه انه مكث في غيبوبته ثلاثه اسابيع وقد لاحظ فارس ذلك فاراد تغير مجري الحديث
فارس وهو يمسك هاتفه: انا هبلغ رماح انك فوقت ,,,,تلاقيه هايص السوسه ادام فونه مقفول كده ههههههههههه
ضحك عثمان بشده: ههههههههههههه يخرب عقلك هههههههه لو عرف انك بتقول عليه كده
التفتوا لصوته قائلا بسعاده: حسابه معايا بعدين الكلب ده
واحتضن عثمان بسعاده: حمدلله علي سلامتك يا عز الرجال
عثمان وهو يبادله الحضن: الله يسلمك يا حبيبي متزعلش مني يا رماح اني مقدرتش احميك المره ديه
ربت رماح علي فخذ عثمان وهو يجلس بجانبه: يا حبيبي متقولش كده احنا اتغدر بينا ولعبوها صح وانت والحرس مقصرتوش معايا كله نصيب
عثمان : فعلا عندك حق .... المهم ناوي علي ايه معاه؟
رماح بنظره خبيثه: اكيد هياخد واجبه
ضحك عثمان : انت هتقولي ده احنا اسكندرانيه مبنعرفش نسيب حقنا
رماح: اكييييييييييد عندك شك
ضحك عثمان: ههههههههههه لا طبعا المهم ناوي علي ايه؟
رماح: هقولك وقص له تفاصيل مكالمته الهاتفيه مع ايجور
عثمان: طب وايجور هيعمل ايه معاه؟
رماح: انا اقولك''' هو ناوي يعديله صفقه السلاح ديه علي خير عشان يطمن وهيدخله في صفقه هيروين وسلاح مع بعض وهنبلغ عنه طبعا ووقتها ونظر له نظره خبيثه
بادله عثمان نفس النظره: وقتها هيتعدم وهنخلص منه من غير ما نلوث ايدينا بدمه ههههههههههههه
قطع حديثهم صوت شخير صادر من الخلف لينظر الاثنان ليجدا فارس يغط في نوم عميق علي كرسي تحت النافذه فاردا يديه ورجليه راسه مائله للخلف فمه مفتوح ويصدر شخير مزعج انفجر الاثنان في الضحك
عثمان من بين ضحكاته:ههههههههههه والله غلبان وبيحبنا
رماح: اه فعلا الفتره اللي فاتت شال مكاني في الشغل كتير مكنش ليا نفس لاي حاجه وانا شايفك كده ومع اللي حصل لديما
عثمان محاولا التخفيف عن صديقه: مرحله وعدت خلاص وانا رجعت وربنا محرمكش من الاتنين .............. المهم معتز عامل ايه معاك؟
رماح:معتز اتغير زي ما يكون ندمان اغلب الوقت ساكت كان الاول بيحاول يهرب يعمل قلق ومشاكل دلوقتي اتغير من ساعه ما عرف ان المهدي هرب وسابه لوحده هنا
عثمان: طب وناوي علي ايه معاه؟
رماح : مش عارف لو حسيت فعلا انه اتغير هخليه من رجالتي اكيد وهرجعله حقه كمان
مرء الليل علي الصديقان بسعاده واشتياق
&&&&&&&&&&&&&&&&
اتي المساء وسطع القمر بسماء الاسكندريه الصافيه لينير ليله عاشقان قد نسجا خيوط عشقهما وتبادلا اعترافات عشقهما ليرسما طريقهما سويا
مهران: وحشتيني يا قلبي
سهيله: وانت كمان يا عشقي
مهران: طمنيني عليكي
سهيله: طول مانت بخير انا كويسه طبعا
مهران: سهيله انا بحبك ومش حابب علاقتي بيكي تكون في السر
سهيله: وانا كمان بحبك بس مش فاهمه انت عاوز ايه؟
مهران: انا هفاتح اخوكي وهشتغل ليل نهار واوفرلك نفس المستوي تعيشي فيه قولتي ايه؟
شهقت بسعاده: هااااه بجد يا مهران ؟
مهران : بجد يا قلب مهران احنا هنيجي بعد بكره عشان نشوف ديما وناخد معانا ماما واحنا راجعين
سهيله: بجد يعني هشوفك وهنقعد مع بعض كذا يوم هيييييييييه
ضحك مهران بشده: هههههههههههه يخرب عقلك روحي يا بنتي ربنا يهديكي روحي اقفلي هقوم احضر العشا يلا سلام
اغلق الاثنان الهاتف وامسكت سهيله بكتابها تكمل قراته وقام مهران لاحضار العشا لابيه وشقيقه
&&&&&
دلف الي شركته كالمعتاد ليتفاجاء بوجود محمد صديق عثمان ليدلف الاثنان الي مكتبه
رماح: اخبارك ايه؟
محمد: الحمد لله يا باشا
رماح : امممم '''''''
محمد: انا جيت لحضرتك عشان رجالتنا في سويسرا عرفوا ان احمد المهدي هيدخل مصر قريب بهويه مزوره وانه اتضح ان شغله مع المافيا هناك وكان واخد ابن عمك غطا ليه عشان لو اتمسك ميتصفاش ولا يجراله حاجه
لمعت اعين رماح بخبث: ومالو بسيطه ,,,,, عموما خليك متابعه كده واي جديد بلغني
اوماء محمد براسه موافقا: حاضر يا باشا تحت امرك
رماح: وانت خارج روح الحسابات ليك شيك هناك
خرج محمد سعيدا واخرج رماح هاتفه للاتصال بفارس
رماح: تعالي عاوزك ضروري
دقائق قليله ودلف فارس الي مكتب رماح الذي اغلق الباب بالمفتاح ودلف الاثنان الي الحجره السريه
فارس : ادام جبتنا هنا يبقي الموضوع مهم خير يا رماح في ايه؟
جلس رماح علي مكتبه قائلا: عرفت المهدي طلع بيشتغل مع مين؟
فارس:لا مع مين؟
رماح وقد ارتسمت ابتسامه جانبيه خبيثه علي ثغره: مع المافيا الروسي
ذهل فارس ولكنه ضحك بشده: ههههههههههههه انت عارف كده شغال مع مين؟
رماح بضحك: مع حبايبنا اللي بيتمنوا يخدمونا
فارس : وهتعمل ايه؟
رماح بثقه : هكلم ايجور طبعا
واخرج من درج مكتبه هاتف صغير لايليق البته برجل اعمل مثل رماح وقام بالاتصال بصديقه الوفي لياتيه صوته بعد دقائق
ايجور: رماح وحشتني حبيبي
رماح: وانت اكتر يا ايجو
ايجور : انت طالبني يبقا في حاجه طمني؟
رماح : هحكيلك وعارف انك هتساعدني,,,وقص لصديقه كل ماحدث
ايجور: بسيطه يا صديقي ساجعلك تنتقم منه كما تحب
رماح: كما توقعت منك فانت ونعم الصديق عمت مساءآ
وانهي المحادثه ليشرد قليلا للماضي,,,,,,,,,,,,,,,
( بعد وفاه والد رماح سافر للخارج لقضاء بعض الاعمال الهامه وعند عودته ذات ليله سمع انين خافت اقترب ليري ما هناك ليتفاجاء بشاب ملقي ارضا غارقا في دمائه هبط لمستواه ليري مدي اصابته ولكنه سمع همس من الشاب والذي كان يرجوه المساعده لم يتردد رماح فقام بأسناد الشاب الي سيارته واخذه معه الي منزله وقام بمداوته والاعتناء به لايام عديده دون الخوف من المسأله القانونيه او ما سبب محاوله قتله ليبدء الشاب في التعافي تدريجيا مع الوقت حتي تعافي تماما وقد عاهد نفسه ان يساعد رماح دائما ويسانده طوال الوقت
ايجور: انا متشكر جدااا لمساعدتك لي
رماح: هذا واجب ولا داعي للشكر مطلقا
ايجور: لا تقل هذا يا صديقي ةقد حان وقت التعارف
انا ايجور ابلغ من العمر الثامنه والعشرون اعمل مع اهم عناصر المافيا هنا وحول العالم
ذهل رماح لما سمع ولكنه تدارك نفسه سريعا فلاحظ ايجور ذلك فابتسم: لا تقلق يا صديقي فنحن لدينا قوانيننا الخاصه اهما رد الجميل وانت ساعدتني دون ان تعلم من انا ولا حاولت ان تعلم لذلك من الان وصاعدا ساكون حاميك وامانك
اطمئن رماح لكلام ايجور وقص له كل شئ وقتل والده وانه يصارع حاليا لبقاء اعماله قائمه ولا تنهار ولكنه لايستطيع
وضع ايجور يده علي كتف رماح مطنئنا اياه: لاتقلق من الان فصاعدا ستكون اعمالك تحت اشرافنا
تصافح الاثنان واصبحت جميع صفقات رماح تتم تحت اشراف ايجور وجماعته ومرت السنوات وساند الاثنان بعضهما البعض فاصبح رماح من اهم رجال المال والاعمال علي مستوي العالم واصبح ايجور رئيس المافيا الروسيه والدراع الايمن لرئيس المافيا الدوليه)
افاق من شروده علي يد فارس
رماح : كده المهدي مش هيعيش تاني يلا بينا
رحل الاثنان كلا منهما عائدا الي حوريته
دلف الي قصره ليجد والدته ووالده سديم جالستان تتحدثان القي السلام
رماح: مساء الخير
الام والحماه: مساء الفل
رماح: اومال سهيله فين؟
والدته:فوق مع ديما اطلعلهم
صعد رماح سريعا ليري حوريته فقد اشتاق لرؤيه عينيها بشده واستنشاق رحيق شفتيها وتنفس انفاسها
دلف للداخل ليستمتع برؤيه ضحكتها تزين وجهها
رماح: مساء الجمال ,,,ووضع قبله علي وجنتها
ابتسمت ديما بسعاده وخجلت بشده
فغمزت سهيله ديما مشاكسه: ايوه يا عم الله يسهلو يا ديما ,,,,,,,اوعدنا يارب بحب زي ده وانا اوعدك اني احاف,,,,,,,,ابتلعت باقي كلمتها وهي تبتسم ضحكه صفراء بلهاء وهي تنظر الي اخيها رماح وهو يحملها من ياقه قميصها : ايه يا آبيه ده انا بهزر اهدي كده وخليك كول
كتم رماح ضحكته واصطنع الغضب وهو يجرجرها للخارج: بقا عاوزه تحبي يا هانم والله عال وايه كمان ما بالمره تقوليلي عاوزه اجوز
سهيله ببلاهه: طب ما طبيعي هجوز اومال هتكاثر ذاتيا واستدارت الي رماح متساله: تفتكر هينفع اتكاثر ذاتيا ولا صعب ؟
القاها خارج الغرفه قائلا: معرفش وحتي لو ينفع همنعه غوري وانتي متخلفه
وصفق الباب بوجهها لتندهش محدثه نفسها: ايه ده ده طردني بره وقفل الباب ,,,,,,, فدقت علي باب الغرفه بصوت عالي وهي تصيح: انت خرجتني ليه ؟ انتوا بتعملوا ايه جوا؟ افتح يا آبيه ,,,,, افتح
تفاجات بمن يحملها علي كتفه وهي تتدلي من فوق كتفه بجذعها الاعلي وينسدل شعرها بطوله للامام ليقوم بالقائها بجانب والدته علي الاريكه وهو يشير اليها بغضب: البت ديه لو طلعت فوق تاني ناحيه جناحي هرميها للكلاب اللي في الجنينه ماشي
واستدار صاعدآ للاعلي لتستدير الام الي سهيله: انتي عملتي ايه يا مصيبه؟
تحدثت سهيله ببرأه: معملتش حاجه هو وانا بكلم جرني من قفايا خرجني وقفل الباب وقفت اخبط عليهم واسالهم بيعملوا ايه خرج من سكات شالني علي كتفه ونزل رماني هنا جمبك وطلع معملتلوش حاجه
كتمت الامهات ضحكتهم وقالت والدتها: وانتي وافقه بتخبطي عليهم ليه وتسالي وانتي مالك ومالهم ؟
سهيله: وفيها ايه ما كان سبني جوه معاهم ايه ده '''وقامت بضم يديها امام صدرها حزينه
ضحكت الام: معلش هو راجع من بره تعبان وعاوز ينام سيبيه في حاله
لوت شفتيها بغضب كالاطفال:طيب
يجلس محتضنها بشده وتملك وهي واضعه رأسها علي صدره ليتنهد بشوق وحب: ياااااااه يا ديما انا مش مصدق اني احب واتجوز واكون مستني احلي هديه من حبيبتي ''''''ومسد علي بطنها برقه فضحكت بدلع
فاعتلت بسمه جانبيه خبيثه علي ثغره : هو لسه الحصار ده متفكش بقا
هزت راسها : تؤ تؤ لسه
تأفف بغيظ وهو يعض شفتيه السفلي: اوووووووووف بقا انا اللي كل العالم بيعملي الف حساب حته عيل زي ده بيربيني من قبل ما يتولد
ضحكت بشده : هههههههههه هذا الشبل يا حبيبي
ابتسم وهو ينظر داخل عينيها بعشق: بتضحكي ,انا ساكت بس بمزاجي عشان خايف عليكي ,,,,,,انتي عارفه انا ولا بيهمني تعليمات دكاتره ولا حتي البرص اللي جوه ده
قهقت بسعاده واحتضن وجهها بين يديه وطبع فبله رقيقه ولكنها عميقه علي شفتيها ثم ابتدع قائلا: ربنا يخليكي ليا يا قلبي وميحرمنيش منك ابدا يا ديما
دثرت نفسها بقوه داخل احضانه قائله: ويخليك ليا يا حبيبي
غمز لها بمكر: طب بقولك ايه ماتيجي اقولك كلمه سر
واغلقت الانوار بهدوء
&&&&&&&&&&&
استيقظت اريج من غفوتها ممسكه بطنها وهي تشعر بالم يكاد يفتك بها ودلفت الي المرحاض لتسقط مغشي عليها
دلف فارس باحثا عنها ولكن لم يجدها فدلف الي المرحاض ليفاجاء بها مغشي عليها فاسرع بحملها وخرج واضعا اياها علي التخت
وقام سريعا لاحضار زجاجه عطر وبداء في افاقتها لتفيق بعد بعض من الوقت
فارس بقلق: روجا ,,,مالك يا حبيبتي ؟
اريج: مش عارفه من الصبح بطني بتوجعني ومعدتي مش قابله اي اكل وقومت ادخل الحمام محستش بنفسي
احتضنها فارس بحنان: معلش يا حبيبتي انا هرتاح وهاخدك ونروح للدكتور نطمن عليكي
اوماءت براسها موافقه فطبع قبله علي وجنتها وقام دالفا للمرحاض وبداخله قلقا عليها
خرج بعد برهه من الوقت ليجدها قد غفت سريعا ليتنهد بالم وقلق ويحتضنها ويغفا بجانبها سريعا
ليفيق بعد فتره علي صوت هاتفه ليرد بنعاس: مين
المتصل: فارس بيه
فارس: ايوه ...مين؟
المتصل: انا الدكتور المشرف علي حاله كابتن عثمان
انتفض فارس سريعا معتدلا وهو يتسال بذعر: ماله عثمان انطق؟
الطبيب: اطمن يا فارس بيه انا حبيت ابلغكم ان كابتن عثمان فاق وكلمت رماح باشا ابلغه فونه مقفول
فرح فارس بشده : بجد والنبي؟
ابتسم الطبيب: اه والله
فارس بسعاده: طب انا جاي حالا
اغلق فارس الهاتف وخرج مسرعا لرؤيه صديقه واخيه الاكبر وفي غضون دقائق وصل وصعد سريعا ليدلف الي الغرفه لتدمع عيناه بدموع السعاده والفرحه لرؤيته جالسا ينظر له مبتسما بشوق ليندفع محتضنا ايه بسعاده
ربت عثمان علي ظهره بمحبه اخويه: وحشتني ياض يا فارس
فارس بسعاده: وانت كمان يا عثمان حمدلله علي سلامتك
عثمان: طمني اخباركم ايه؟ وايه الجديد معاكم
تنهد فارس واسند ظهره للخلف وقص لعثمان كل ما حدث
ذهل عثمان مما سمع وحزن بشده لما حدث لصديقه واخيه الاصغر رماح وصمت قليلا
عثمان متسال: تفتكر هيعمل معاه ايه؟
فارس مدعيآ عدم العلم: مش عارف هو ناوي علي ايه بس اكيد مش هيعديها طبعا
عثمان :اكيد طبعا,,,,,وانت طمني عليك يا وحش اوعي تكون فضحتنا ههههههههههه
فارس بتفاخر بطريقه مسرحيه: عيب عليك يا كابتن لا طبعا شرفتكم اكيييد هههههههههه
عثمان مبتسما: ولسه مفيش حاجه في السكه
ضحك فارس بشده : ايه يا عم انت ده انا لسه عريس من 3 اسابيع بس هههه
حزن عثمان لعلمه انه مكث في غيبوبته ثلاثه اسابيع وقد لاحظ فارس ذلك فاراد تغير مجري الحديث
فارس وهو يمسك هاتفه: انا هبلغ رماح انك فوقت ,,,,تلاقيه هايص السوسه ادام فونه مقفول كده ههههههههههه
ضحك عثمان بشده: ههههههههههههه يخرب عقلك هههههههه لو عرف انك بتقول عليه كده
التفتوا لصوته قائلا بسعاده: حسابه معايا بعدين الكلب ده
واحتضن عثمان بسعاده: حمدلله علي سلامتك يا عز الرجال
عثمان وهو يبادله الحضن: الله يسلمك يا حبيبي متزعلش مني يا رماح اني مقدرتش احميك المره ديه
ربت رماح علي فخذ عثمان وهو يجلس بجانبه: يا حبيبي متقولش كده احنا اتغدر بينا ولعبوها صح وانت والحرس مقصرتوش معايا كله نصيب
عثمان : فعلا عندك حق .... المهم ناوي علي ايه معاه؟
رماح بنظره خبيثه: اكيد هياخد واجبه
ضحك عثمان : انت هتقولي ده احنا اسكندرانيه مبنعرفش نسيب حقنا
رماح: اكييييييييييد عندك شك
ضحك عثمان: ههههههههههه لا طبعا المهم ناوي علي ايه؟
رماح: هقولك وقص له تفاصيل مكالمته الهاتفيه مع ايجور
عثمان: طب وايجور هيعمل ايه معاه؟
رماح: انا اقولك''' هو ناوي يعديله صفقه السلاح ديه علي خير عشان يطمن وهيدخله في صفقه هيروين وسلاح مع بعض وهنبلغ عنه طبعا ووقتها ونظر له نظره خبيثه
بادله عثمان نفس النظره: وقتها هيتعدم وهنخلص منه من غير ما نلوث ايدينا بدمه ههههههههههههه
قطع حديثهم صوت شخير صادر من الخلف لينظر الاثنان ليجدا فارس يغط في نوم عميق علي كرسي تحت النافذه فاردا يديه ورجليه راسه مائله للخلف فمه مفتوح ويصدر شخير مزعج انفجر الاثنان في الضحك
عثمان من بين ضحكاته:ههههههههههه والله غلبان وبيحبنا
رماح: اه فعلا الفتره اللي فاتت شال مكاني في الشغل كتير مكنش ليا نفس لاي حاجه وانا شايفك كده ومع اللي حصل لديما
عثمان محاولا التخفيف عن صديقه: مرحله وعدت خلاص وانا رجعت وربنا محرمكش من الاتنين .............. المهم معتز عامل ايه معاك؟
رماح:معتز اتغير زي ما يكون ندمان اغلب الوقت ساكت كان الاول بيحاول يهرب يعمل قلق ومشاكل دلوقتي اتغير من ساعه ما عرف ان المهدي هرب وسابه لوحده هنا
عثمان: طب وناوي علي ايه معاه؟
رماح : مش عارف لو حسيت فعلا انه اتغير هخليه من رجالتي اكيد وهرجعله حقه كمان
مرء الليل علي الصديقان بسعاده واشتياق
&&&&&&&&&&&&&&&&
اتي المساء وسطع القمر بسماء الاسكندريه الصافيه لينير ليله عاشقان قد نسجا خيوط عشقهما وتبادلا اعترافات عشقهما ليرسما طريقهما سويا
مهران: وحشتيني يا قلبي
سهيله: وانت كمان يا عشقي
مهران: طمنيني عليكي
سهيله: طول مانت بخير انا كويسه طبعا
مهران: سهيله انا بحبك ومش حابب علاقتي بيكي تكون في السر
سهيله: وانا كمان بحبك بس مش فاهمه انت عاوز ايه؟
مهران: انا هفاتح اخوكي وهشتغل ليل نهار واوفرلك نفس المستوي تعيشي فيه قولتي ايه؟
شهقت بسعاده: هااااه بجد يا مهران ؟
مهران : بجد يا قلب مهران احنا هنيجي بعد بكره عشان نشوف ديما وناخد معانا ماما واحنا راجعين
سهيله: بجد يعني هشوفك وهنقعد مع بعض كذا يوم هيييييييييه
ضحك مهران بشده: هههههههههههه يخرب عقلك روحي يا بنتي ربنا يهديكي روحي اقفلي هقوم احضر العشا يلا سلام
اغلق الاثنان الهاتف وامسكت سهيله بكتابها تكمل قراته وقام مهران لاحضار العشا لابيه وشقيقه
&&&&&
